Persondatapolitik
Persondatapolitik for Dansk Tennis Fond
Når man bruger Dansk Tennis Fonds hjemmeside og/eller indsender en ansøgning til fonden,
skal man gøres bekendt med fondens persondatapolitik, det vil sige hvordan fonden kan
anvende de personoplysninger, som den kommer i besiddelse af. Derfor og for at opfylde
kravene i persondatalovgivningen beskrives i det følgende, hvordan fonden behandler
personoplysninger.
1
DATAANSVARLIG
Den juridiske enhed, som er ansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger, er:
Dansk Tennis Fond
Nikolaj Plads 32, 1. sal
1067 København K
CVR-nr. 84 81 26 17
Email: dansktennisfond@dansktennisfond.dk
Hjemmeside: www.dansktennisfond.dk
2
BRUG AF PERSONOPLYSNINGER
Fonden anvender personoplysninger for ansøgere og brugere af fondens hjemmeside til
følgende formål:
a)
Behandling af ansøgning om støtte
Konkret anvender fonden ansøgeres personoplysninger til følgende formål:
1)
For at kunne vurdere om ansøgeren har indsendt de nødvendige oplysninger for
eventuelt at kunne komme i betragtning til at modtage støtte.
2)
For at kunne vurdere ansøgninger og for at kunne træffe beslutning om enten
afslag eller tilsagn.
3)
For at kunne udbetale støtte, hvis der gives tilsagn.
b)
For at kunne besvare ansøgeres henvendelser samt kommunikere med dem.
c)
For at kunne identificere de personer, som anvender fondens hjemmeside, samt for
eventuelt at kunne udarbejde statistik over disse.
3
KATEGORIER AF PERSONOPLYSNINGER
Fonden indsamler følgende kategorier af personoplysninger om ansøgere til hvert af de nævnte
formål:
a)
Behandling af ansøgning om støtte
i.
Almindelige personoplysninger:
•
Kontaktoplysninger, såsom navn, email-adresse, adresse og
telefonnummer.
•
Bankoplysninger, såsom banknavn, registrerings- og kontonummer.
•
Beskrivelse af formål og baggrund for ansøgningen, samt hvad der
søges om støtte til.
•
Ønsket støttebeløb samt oplysninger om budget og andre oplysninger
om økonomiske forhold i relation til ansøgningen, herunder ansøgerens
indkomstforhold.
•
Andre relevante oplysninger, herunder tredjemandserklæringer,
anbefalinger, CV m.v.
ii.
Følsomme personoplysninger:
•
Helbredsoplysninger (hvis det måtte være relevant for behandling af
konkrete ansøgninger).
iii.
CPR-nummer.
NB! Omfanget af de personoplysninger, fonden behandler om ansøgere, afhænger af,
hvad ansøgeren eller den organisation, som ansøgeren eventuelt er en del af, søger om
støtte til. Hvis en ansøgning omfatter flere personer, bedes ansøgeren oplyse disse
personer om fondens behandling af deres personoplysninger, ligesom det kan være
nødvendigt, at disse personer giver samtykke til fondens behandling af deres
personoplysninger.
b)
For at kunne besvare ansøgeres henvendelser samt kommunikere med dem
i.
Almindelige personoplysninger:
•
Kontaktoplysninger, såsom navn, adresse og email-adresse.
c)
For at kunne identificere de personer, som anvender fondens hjemmeside, samt for
udarbejde statistik over disse
i.
Almindelige personoplysninger:
•
IP-adresse samt adfærdsmønster for den pågældende IP-adresse.
4
BEHANDLINGSGRUNDLAG
Fonden behandler ansøgeres personoplysninger som beskrevet ovenfor baseret på følgende
behandlingsgrundlag i forhold til hvert af de nævnte formål:
a)
Behandling af ansøgning om støtte
i.
Persondataforordningens artikel 6 (1), litra b (nødvendig af hensyn til
opfyldelse af en kontrakt, som ansøgeren er part i/gennemførelse af
foranstaltninger på ansøgerens anmodning forud for indgåelse af en kontrakt,
som ansøgeren er part i).
ii.
Persondataforordningens artikel 6 (1), litra c (nødvendig for at overholde en
retlig forpligtelse (fx lovpligtige indberetninger til SKAT, lovpligtig opbevaring af
regnskabs- og bogføringsmateriale
m.v.)).
iii.
Persondataforordningens artikel 6 (1), litra f (nødvendig for forfølgelsen af
fondens legitime interesse i at kunne behandle ansøgninger om støtte (når
sådan behandling ikke falder ind under persondataforordningens artikel 6 (1),
litra b)).
iv.
Persondataforordningens artikel 9 (2), litra a (samtykke til behandling af
følsomme personoplysninger).
v.
Persondataforordningens artikel 87, jf. databeskyttelseslovens § 11 (sam-
tykke til brug for behandling af CPR-nummer).
b)
For at kunne besvare henvendelser fra ansøgere samt kunne kommunikere med
disse
i.
Persondataforordningens artikel 6 (1), litra f (nødvendig for forfølgelsen af
fondens legitime interesse i at kunne besvare henvendelser fra ansøgere).
c)
For at kunne identificere de personer, som anvender fondens hjemmeside, samt for
at kunne udarbejde statistik over disse
i.
Persondataforordningens artikel 6 (1), litra f (nødvendig for forfølgelsen af
fondens legitime interesse i at kunne identificere de personer, som anvender
fondens hjemmeside, samt udarbejde statistik over, hvordan disse personer
anvender hjemmesiden).
5
VIDEREGIVELSE AF PERSONOPLYSNINGER
Fonden videregiver i visse tilfælde ansøgeres personoplysninger til følgende kategorier af
modtagere:
a)
Leverandører, herunder IT-leverandører, support, vareleverandører m.v., som
fonden samarbejder med for at assistere fondens virksomhed;
b)
Offentlige myndigheder, herunder i forbindelse med lovpligtige indberetninger til
SKAT.
c)
Øvrige tredjeparter i nødvendigt omfang.
6
OPBEVARING AF PERSONOPLYSNINGER
Fonden opbevarer modtagne personoplysninger så længe, det er nødvendigt til de formål, der
er nævnt, samt i overensstemmelse med nedenstående retningslinjer:
•
Generelt vil personoplysninger vedrørende imødekomne ansøgninger og udbetaling af
støtte blive opbevaret i 5 år + løbende regnskabsår som følge af fondens regnskabs- og
bogføringsmæssige forpligtelser.
•
Generelt vil ansøgninger, på hvilke der gives afslag, blive slettet senest 1 år efter, at der er
truffet beslutning om at meddele afslag.
•
Generelt vil personoplysninger vedr. generelle henvendelser blive slettet senest 1 år efter
endt korrespondance, medmindre der er særlige grunde til at opbevare oplysningerne i en
længere periode.
7
PLIGTMÆSSIG INFORMATION
Alle de oplysninger, der kræves ifølge rubrikkerne i ansøgningsskemaet på fondens
hjemmeside, skal afgives. Hvis en ansøger ikke giver disse oplysninger, vil fonden ikke være i
stand til at behandle ansøgningen, og der vil ikke kunne foretages udbetaling af eventuelt
bevilget støtte.
8
RETTIGHEDER SOM ANSØGER ELLER SOM BRUGER AF FONDENS HJEMMESIDE
Som ansøger m.v. har man følgende rettigheder:
•
Ret til at anmode om indsigt, berigtigelse eller sletning af sine personoplysninger.
•
Ret til at modsætte sig behandlingen af sine personoplysninger og få behandlingen af sine
personoplysninger begrænset.
•
Særligt har man en ubetinget ret til at modsætte sig behandling af sine
personoplysninger til brug for direkte markedsføring
•
Ret til at tilbagekalde sit samtykke til enhver tid, såfremt behandlingen af afgivne
personoplysninger er baseret på samtykke. Tilbagekaldelsen vil ikke have betydning for
lovligheden af behandling foretaget inden tilbagekaldelsen af samtykket.
•
Ret til at modtage de personoplysninger, som man selv har afgivet, i et struktureret,
almindeligt anvendt og maskinlæsbart format (dataportabilitet).
•
Ret til enhver tid til at klage til en databeskyttelsestilsynsmyndighed, f.eks. Datatilsynet.
Man kan gøre brug af sine rettigheder ved at skrive til Dansk Tennis Fond på
dansktennisfond@dansktennisfond.dk.
Der kan være betingelser for eller begrænsninger i disse rettigheder. Det er derfor ikke sikkert,
at man f.eks. har ret til dataportabilitet i det konkrete tilfælde - dette afhænger af de konkrete
omstændigheder i forbindelse med behandlingsaktiviteterne.
Sidst opdateret: 13. september 2018
© Dansk Tennis Fond 2022